Friday, October 16, 2009

စကၤာပူက အသံမ်ား

၁။
အကို ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ စကၤာပူကို စိတ္နာသြားၿပီ။
ဒီမွာ ၂ ႏွစ္လုပ္ခဲ့တာ ဘာမွလည္းမက်န္ဘူး။
ဒီလကုန္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ Work Permit သက္တမ္းကုန္ေတာ့မယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ျပန္ေတာ့မယ္။
အဲဒါ မျပန္ခင္ ေနရာအစံု ေရာက္ဘူးေအာင္ ေလွ်ာက္သြားေနတာ။
" "
ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္ထပ္ သက္တမ္းတိုးေပးဖို႔ ေျပာတယ္။
သူတို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို Agent fee ထပ္ေပးရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။
" "
ဟုတ္တယ္ ကၽြန္ေတာ္စလာတုန္းကအတိုင္း အျပည့္ထပ္ေတာင္းေနတာ။
ကၽြန္ေတာ္ မေပးခ်င္ေတာ့ဘူး။
ျပန္ေတာ့မယ္ အကို။
ကၽြန္ေတာ္ စလံုးကို စိတ္နာသြားၿပီ။

၂။
ကၽြန္မက အရင္တုန္းက Nurse နဲ႔ လုပ္ခဲ့တာ။
" "
ေဆး႐ံုေတြကို ေလွ်ာက္တာေပါ့။
ဒါေပမယ့္ သူတို႔က Agent ကေန တစ္ဆင့္ပဲ ေခၚတယ္။
သူတို႔ HR ေတြက Agent fee တစ္၀က္ ရတယ္ထင္တယ္။
ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေျပာတယ္။
သူ႕ကို အလုပ္သြင္းေပးတာ သူ႕အမတဲ့။
သူ႕အမနဲ႔ HR က အင္တာဗ်ဴး၊ အလုပ္ခန္႔ၿပီး
တစ္ေယာက္ တစ္လခစီ ယူလိုက္တယ္။
စလံုးမွာ အခုေနာက္ပိုင္း ဒါမ်ိဳးႀကီးပဲ

၃။
ကၽြန္မကို ဒီေန႔ ကုမၸဏီ တစ္ခုက အင္တာဗ်ဴးေခၚတယ္။
စီးတီးေဟာလ္ နားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ခုမွာ။
ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကို ေျပာေသးတယ္။
S-pass တင္ေပးဖို႔ ၁၀၀ (စလံုးေငြ) ေပးရမယ္တဲ့။
အဲဒါ ကၽြန္မ သြားလိုက္ရင္ ေကာင္းမလား။
" "
ဟုတ္တယ္ ကၽြန္မလည္း အဲဒီလို ၁၀၀ စီ
လိမ္ၿပီး ယူတဲ့သတင္းေတြေတာ့ၾကားဖူးတယ္။
" "
တစ္ျခားအလုပ္တစ္ခုကေတာ့ ေခၚေတာ့ေခၚတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းက ဆရာက မိတ္ဆက္ေပးတာ။
ဒါေပမယ့္ ဆရာက သူကို ၃၅၀၀ ေပးရမယ္လို႔ေျပာတယ္။
" "
ဟုတ္ကဲ့ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္မ လခထဲက ႏွိမ္လို႔ရမလားလို႔
ေမးၾကည့္လိုက္ပါမယ္။

၄။
ဟုတ္တယ္။
ဘကုန္းကုလားေတြဆို ပိုေတာင္ဆိုးေသးတယ္။
သူတို႔က Agent fee ၆၀၀၀ ၊ ၇၀၀၀ ေတာင္ေပးရတာ။
" "
သူကိုခန္႔တဲ့ သူေဌးက ယူလိုက္တာေပါ့။
ဒီပိုက္ဆံနဲ႔ သူတို႔ကို လချပန္ေပးေနတာေပါ့။
" "
သူေဌးေတြက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အထိသြားၿပီးေခၚလာတာ။
အဲဒီေတာ့ Agent fee အကုန္လံုး သူတို႔ အိပ္ထဲေရာက္တာေပါ့။
" "
တစ္ေန႔မွာ ၁၈-၂၂ က်ပ္ရတာ။
ဒီ Agent fee ေက်ေအာင္ မနည္းရွာရတာ။
အိုတီ (အိုဗာတိုင္) မွ မရရင္ သူတို႔ ပ်ာေနတာ။

No comments:

Post a Comment